Denna berg och dalbana

Då var det min tur att ha feber och förkylning. Maja är någorlunda frisk nu, och det är huvudsaken. Gustaf är i något mellanting, han är ju fortfarande inte okey, men med lite vila blir vi nog alla bra till kalaset på lördag.
Jag gick inte upp förän 12.30 idag, och det känns som om jag blivit överkörd av en lastbil, kroppen gör så ont, mest ryggen... Gnällmorsa som jag är då =)

Ska försöka få tag i tandläkaren och byta till Gustafs tandläkare ist. för folktandvården. Och så får ju lilla Maja gå där oxå! Fast det är ju ett tag kvar tills hon behöver det.

Igår blev det en promenad i solen, och det blir det nog idag oxå, bara för att få lite frisk luft... Härligt med vårväder, blir ju mycket gladare. Skulle ju bara vara frisk oxå.

Som sagt, idag får jag stanna hemma från jobbet, kände redan igår att det kroppen inte ville mer, men jag härda ut till slutet. Somna som en stock när jag kom innanför dörren, kommer knappt ihåg att jag borsta tänderna.

Har starka funderingar på att sluta röka, och det kommer kanske bli lättare nu när jag ska börja jobba i repan, och jag känner mig FAKTISK motiverad för en gång skull. Nu ska jag bara bestämma mig... Klart jag klarar det, men jag måste som sagt bara bestämma mig. Det är ju gott (som rökare känner jag ju så såklart) och nu när solen kommer och man kan sitta ute och bara njuta blir det ju svårt =) Och den här gången blir det ju för min skull, och inte för bebis...eftersom jag den här gången då inte slutar pga graviditeten.
Som rökare blir det ju en del av en, när man är stressad ger det ett lugn, när man är ledsen ger det tröst...
Men det skulle jag klara mig utan, men som sagt, måste bestämma mig bara...

Nej nu ska jag sluta fundera på det här och pilla i mig något att äta...

Kommentarer
Postat av: Hella

duktig du e gumman. ;) som funderar iallfall.. :) jag längtar ju efter min älskade cigg... :) så starkt av dej o (tänka/fundera) på o sluta.. ända som krävs e motivation o vilja.. ;)

puss min vän.. ses i morron! puss!

2009-04-02 @ 20:16:10
URL: http://hellagirl86.blogg.se/
Postat av: Sofia

Köp boken Äntligen icke-rökare av Allan Carr den är verkligen super bra! Jag slutade med hjälp av den och känner flera som gjort det.



Hoppas ni bli friska där hemma..

2009-04-03 @ 14:24:46
URL: http://sofiatr.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0