Sparande?!

Ja, just det... =)
Hur mycket pengar lägger man undan varje månad?
Är ett sparande något man inte rör?
Eller är det en buffert man betalar av lån från och lägger undan lite då och då till annat?
Hur mycket ska man lägga undan till sina barn? Har ju sparande åt sessan, men hur mycket lägger man undan? Sparar man hela barnbidraget, eller räcker en hundring eller två?

Ska bli spännande nu när vi båda ska börja jobba heltid och hur ekonomin kommer bli då. Känner att man har slösat lite nu i sommar, men vad tusan, man måste väl få unna sig lite någongång?

Och så är jag lite irriterad... Beställde nämligen tyg av ett företag för 4 veckor sen och än har inget dykt upp så jag hörde med dom vad som var problemet. Då var det slut... Kan man inte höra av sig då? Jag har ju ändå betalat tyget. Men i mitten av augusti ska det komma. Blev erbjuden att få tillbaka pengarna, men vad fasen, då måste jag beställa någon annanstans och då tar det ändå YTTERLIGARE 2 veckor innan de kommer, så det får vara, hoppas bara att det kommer när de sagt, lille Milan måste ju få sina gardiner...

I morron bär det av till Värmland, ska bli skönt att bara vara några dagar innan allt drar igång igen.

Igår firade vi bröllopsdag =) Åt god mat på Kanal Krogen vid Bergsslussar, sen gick vi en promenad och åt glass.

Blev tidig morron i morse, Maja ville gå upp redan vid sju så det var bara att gå upp och häva i sig en kopp kaffe sen var det full rulle. Somnad igen vid nio och hon sover fortfarande, ska vil ta och väcka henne nu.
Laga lite mat, men vad ska man äta? Korvstroganoff kanske? Ja det får det bli, men ris =)

Sen vill jag åka till Hella, Milan och Nellie, så länge sen och sen åker vi ju iväg och då blir det inget heller...
Så jag ska fixa lite mat, sen blir det nog våldgästning =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0