Full rulle

Hela dan har det varit fullt upp. Gick upp skapligt för att åka till City Gross och handla. Mest till kalaset för svärmor i morgon men också lite till vårt tomma kylskåp.
Sen bar det hem för lite fil och macka, sen somna Maja med pappa en stund och då passa jag på att baka foccaccia och biscotti till Birgittas Italienska buffé.
Sen bar det iväg ner till Egebylund för mer bak och matlagning. Gjörde serranorullar med färskost och honungsmelon och lite pannacotta, en lime-jordgubb och en mango-passionsfrukt. Tusan vad jag tycker sånt är kul =))

Klockan sprang iväg, Nina, Micke och Elvira tittade förbi och sa grattis också, de skulle ner till restan av släkten Engholm i Småland, så vi kom inte hem förän runt tio, och Maja fick bällen och somna i mitt knä, och då passade jag på att klippa hennes naglar.

Tog tyvärr bort en fästing till på Maja =( men det syns inget efter den så det är nog ingen fara.
Har sprungit i bara blöjan i trädgården idag oxå, oj så kul hon tycker det är. Roligast är när pappa klipper gräset, hon vill bara vara med och åka.

I morgon blir det att ta med badkläder till hela familjen så vi kan slänga i ungen innan hon blir tokig. Idag har hon suttit och sträckt ut händerna mot poolen hela kvällen...fick bara fötterna, snacka om lycklig.

Tänk vilket minne de har. Hon "hoppade" på Johannas studsmatta för ett tag sen, och helt plötsligt gick hon bara iväg (från poolhuset) upp till grusgården, rakt över den, och in på gräsmattan, helt inställd på studsmattan. Hon skratta så hon nästan kikna, super roligt var det, synd att jag inte hade kameran med mig...

Nu har Gustaf varit och jagat, skulle ner till sin mor och busa tror jag innan han kom hem =)

En cigg på det här så ska jag slänga mig i bingen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0