Våren var här!

Men vände och gick lika fort igen... Jag och S var ute och tog ett bloss och gassade i solen i solen efter frukosten idag. Hur underbart som helst...men det höll inte i sig hela dan men det har iallafall kommit fram lite vårkänsla idag =)
Lite halvseg, gick upp kl 04.00 idag, jobbade frukost, så jag orkarde inte när jag kom hem utan gick och la mig en timma med Maja. Hade verkligen inte orkat med kvällen annars.

Sitter och kolla hockey nu, men det verkar ju aldrig ta slut. 2-2 fortfarande mellan LHC - SAIK.
Hade ju planerat att se Face Off, men det får väl vänta. Gustaf la precis Maja, hon var jätte trött, sov på pappas axel. Hon är jätte mammig igen och gnällig som bara den, vet inte vad det är med lilla grynet.
Och så trilla hon ner från trappen igår. Har aldrig varit så rädd och skakis förut, men det gick bra. Ett skrapsår på kinden och en liten bula i huvudet, men det gick bra annars. Vi grät lite båda två, sen gick det över...iallafall för Maja, jag har fortfarande dåligt samvete.

Helgen har bestått av kalas och en himla massa fika =) I fredags var det lunch på stan med brudarna. Sen var det kalas/fika hos fam.Kjellgren/Andersson. Tittade lite på deras hus, sååååå himla fint och inte ett dugg avundsjuk, jag lovar :P
Vid sex tiden var det kalas här hemma för att fira älsklingen, så Gustafs familj och mamma och pappa var här en sväng. Var helt slut på kvällen så jag somnade ovaggad kan jag lova!

Lördagen var det dags för kalas igen, hos Jens och Susanne. Där bjöds det på ChiliConCarne *mums* och sen vart det tårta och Melodifestivalen. Maja hade så kul med sina kusiner och ville inte alls sova något så hon somna som en liten stock i bilen hem =)

Söndagen låg Gustaf sjuk hela dagen så jag och Maja var i trädgården och plocka snödroppat till  mormor för hon fyllde år och gissa vad, vi skulle dit på kalas *haha*
Åkte dit och drack kaffe och prata lite skit. Gammel farfar och farmor hade köpt jordgubbar åt Maja, söta dom är.

Så helgen har bara varit en massa mumsande och fikande.
Jobbar hela veckan så vi får väl se om vi kan klämma in en fika en dag nu.

Nej så trött så trött så nu ska jag nog slänga mig i bingen, skiter i filmen.


Kommentarer
Postat av: Netha

Vart mycket kalas i helgen då?

Jobbigt det måste vara när alla fyller år nästan samtidigt..



Min släkt håller sig till sept och så kommer det även bli här enligt planerat.. :P

2009-03-16 @ 22:28:39
URL: http://netab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0