Jul?

Känns inte som det. Har inte ens en gnutta julkänsla i kroppen... Men på fredag är det julafton...
Julklapparna är handlade, tror inte jag glömt något. I så fall får man väl ta det i morgon.

Orken har inte funnits på ett tag...inte på väldigt länge... Det gör att man bara är sur och inte alls den livliga roliga mamma man vill vara...
Hugo vill inte alls sova på nätterna och det tär på både mig och Gustaf när man får alldeles för lite sömn. Man är bortskämd med Maja som alltid har sovit bra på nätterna.

Idag har det varit hemskt... Hugo vill bara bli buren och Maja har bara stretat emot, vägrar lyssna och bara bråkar... Såna dagar vill man ta semester!

Lillplutt somnade iallafall nyss...efter en hel del tjut och vyssande tröttna jag och la honom i sängen och då tog det inte många sekunder innan han somna.
Maja vägrar sova. Hon sitter med ögonen i kors och försöker hålla sig vaken. Trodde faktiskt hon somnade nyss men då skällde Raffe och hon for upp igen...


Alla disskutioner om att ha en "vit" jul.
Vi kommer inte ha en vit jul...däremot kommer vi inte dricka oss redlösa. Det gör vi aldrig i våra barns sällskap, och skulle aldrig ens tänka tanken. Men glögg och ett glas vin till maten kommer det nog bli.
Men att tänka på alla barn som far illa pga alkoholism och andra droger gör att man tänker efter.
Hur ska ni göra?

Nej vad ska man göra nu då? Trött på detta eviga plockande och städande...men man är ju så illa tvungen...



Kommentarer
Postat av: Madde

Kan ni inte få nån form av hjälp för dessa sömnlösa nätter..??

för som sagt jag vet att de tär på allt i hemmet när man inte får sova..

humöret o tålamodet är skit.. o man känner sig totalt misslyckad..

Nu är han ju inte så gammal än men ändå har ni pratat med BVC??

kram

2010-12-21 @ 16:16:31
Postat av: Lina

Jag lider med er som inte får sova! Vet ju själv hur tufft det kan vara och att ha en tjurig, trotsig, envis och ibland rentav elak snart 3 åring som frestar på ett humör som redan från början var uruselt, ja det känner jag med igen. suck! Hoppas Hugo börjar sova bättre snart och att du hittar orken där i bland alla julklappar (kunde jag skicka lite så skulle jag)



Och för att svara på din fråga, här blir den en vit jul som alla jular för min del. Min pappa är ju alkoholist som du redan vet och detta har fått mig till att avstå all alkohol i närheten av barnen, men detta gäller ju bara mig själv och inte alla runt omkring oss som vi kommer att fira med, men däremot så har det aldrig förekommit att någon blivit onykter av nån julöl och lite glögg ^^



Kram

2010-12-21 @ 19:35:59
URL: http://underbaravardagskaos.wordpress.com
Postat av: Lisandra mamma till Milo

vi gör som ni, lite glögg o nåt glas vin, det tycker ja man kan unna sej, och det räcker gott o väl:)

2010-12-22 @ 15:47:29
URL: http://lizzzandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0