Städdag

Japp, jag har fejjat hela dagen, dammsugit, svabbat, plockat, dammat...och nu är jag helt slut! Men det var det värt! Maja har varit jätte duktig och hjälpt till. Fattar inte hur stor hon blivit bara så där. Hon pratar verkligen nu. Sätter ihop meningar och förklarar...lite babbligt ibland men man förstår det mesta =)
I morgon är det dagis dags igen, så hon tjatat om alla kompisarna hela veckan, och nu äntligen är det måndag och hon ska få åka dit och busa.

Tapetseringen är klart också =) Vart jätte fint, så nu är det bara listerna som ska upp. Hann inte det den här helgen, men det får bli till nästa helg. Sen är det bara att flytta in alla saker. Tänkte köpa lite nytt och lillebror får ärva hennes LEKSVIK möbler, de passar bättre i det rummet. Dessutom behöver Maja en ny säng eftersom hon fortfarande har sin gamla spjälsäng.

Är på jakt efter en ny bil. SAAB´en har ju gett upp, men Gustaf pular med den så vi får väl se om han får igång den, och då måste den besiktas med. Avgassystemet har gått sönder på 850in så det måste också fixar innan 26 mars, då det är dags för den att besiktas.

Annars har helgen varit lugn, har inte gjort något speciellt mer är fixat här hemma. Eller jo, var i Lkpg med tjejerna i lördags och beställde klänningar =) och handlade lite kläder, bl.a en tröja från Gina som jag (otroligt nog) vart jätte nöjd med =)  Två små mössor och strumpor år lillebror och hårspännen till Maja.
Mycket trevlig dag som jag hoppas blir snart igen =)

Och vilket skitväder det varit med. Men snön har sjunkit lite iallafall, det gjorde ju inget, fast nu är det ju inte speciellt roligt att vara ute och allra minst att köra bil.

Nej nu ska jag få min dotter i säng, vart lite för sen och lång powernap förut, men men, mitt fel =)

Återkommer med lite bilder under kvällen!

Kommentarer
Postat av: Linda Olsson

Infon kommer från blimamma.se :)

Under "Verktyg" sen "viktkalkylator" räknar man ut rekommenderad viktuppgång. :)



Kramar

2010-03-02 @ 15:23:56
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: emma

Vi ska antagligen åka den 16 april.

Om Oscar fick ledigt då.

2010-03-04 @ 08:52:22
URL: http://familjenbockerudnorrbin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0