♥Sessan 2 år♥

Fullt upp igår så jag hann inte skriva något. Vår lilla prinsessa blev ju hela 2 år =) Tiden bara springer förbi, helt otroligt!
Först firade jag och Maja med mysfrukost och när det började närma sig dagis dags åkte vi och köpte glass som hon fick bjuda sina vänner på på dagis!
När jag lämnat av henne bar det av till Biltema för att handla saker till bilen. Stannade till på C.G och handlade tårta och lite annat smått och gott till kvällen.
Fick 20 min över och satte mig med en kopp kaffe i solskenet och njöt =) Gud så skönt det var. Det roliga är att det var lika fint väder när Maja föddes, och förra året när hon fyllde med =) Så om ni undrar vad det blir för väder nästa år den 30 mars så kommer det vara strålande sol och ca 10 grader =)

Sen åkte jag och hämtade skruttan och svängde förbi morfar. Vart lite lek ut eftersom vädret tillät det och så skulle det ju såklart gungas.

Åkte hem och plocka upp lite, kusinerna skulle ju komma och fira lite. Blev lite bus med Johanna och sen kom även lille Vincent med familj och fikade =) Maja tycker Vincent är lite spännande, speciellt för att han har en sak som inte hon har, och vill gärna titta när han byter blöja, så jag tror att lillebror kommer bli skoj med =)

Det blev en lång dag så hon somna i soffan igen med flaskan i handen *sötaste*

I natt vakna hon och var jätte ledsen. Varm som en kamin så jag trodde att hon var sjuk igen =( Men i morse (förmiddags) när vi vaknade hade hon ingen feber och hur pigg som helst?! Vad kunde denna lilla febertopp berott på? Hon får ju tänder hela tiden, och jag har inte riktigt fattat det, såg det härom dagen då vi borsta och jag tänkte räkna tänderna. Hela överkäken är full, hela vägen bak, tror det fattas en som är på väg upp nu. Kan det ha varit det? Verkar helmysko. Fast hon har inte riktigt varit sig själv idag. Hon var glad fram till i eftermiddags då bröt hon samman och var jätte trött och ledsen. Sen kom det fika kompisar och det blev lite bättre men ändå såååå trött...
Men hon piggna till sen igen och hon och Milan busa som aldrig förr.

Fick jätte fina paket av alla kompisarna med *tack tack* så i morgon blir det nog att leka med nya leran och göra gröna Nalle Puh =)

Saker vi ska hinna med i morgon är att städa och baka bullar. Hinns det med kanske lite kakor, annars blir det att handla det på C.G på fredag. Beror på hur frökens humör är i morgon =) Hon fick ju bakset av kusinen så det måste väl prövas!

Just det, var ju och hälsa på på (Majas) pappas jobb idag med och åt PåskBuffé. Jätte gott =) Fast Maja sprang bara ut till köket och tiggde rå prinskorv =) Hon är lite rolig min tös..

Nej det är väl dags att borsta tänderna och krypa ner i sängen... Är allt riktigt trött idag så Maja är inte ensam. Hon somna förresten i sin säng direkt idag. Hon VILLE SJÄLVMANT ligga i den =) Dukig tjejja. Annars brukar hon somna i vår säng eller soffan så man får bära upp henne. Hon har sovit hela nätterna i sitt nya rum (förutom igår natt) och snart får hon en stor säng då lillebror får ta över hennes.

Ska sluta babbla nu.. =)
Natti!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Kan garantera att det var strålande sol och fint väder den 30e mars året innan Maja föddes oxå :-)) Tittade på solen genom fönstret på förlossningssalen. Vi har en mycket bra dag att fira barnen (o sambo) på, eller hur?

Ta hand om dig, kram

2010-04-01 @ 21:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0