Det här med rökning...

Har funderat massor...läst massor...
Och jag vill...fast ändå inte...sluta alltså...

Så svårt att ta steget, men nu har jag bestämt mig för att ge det ett försök. Men jag har inte den motivationen än, men den kanske kommer när man märker hur mycket bättre man mår, hur mycket friskare och fräschare man känner sig...

Och vissa saker förändrar ju läget med... Men vi ska väl se till att det blir ändring på det!

Men var börjar man? Rökavvänjning? Behövs det? Ska man prova på egen hand?

Jag slutade ju min första graviditet, utan större bekymmer...
Men den andra lyckades jag bara några veckor, fast då under andra omständigheter...

Det är det som är i mitt huvud just nu...men sen är det allt runt om. Det sociala som att ta en kaffe och en cigg med sina vänner, morgon cigaretten...sen en massa onödiga cigaretter också...
Måste nog ta mig i kragen och dagen D är det bara stopp...

Nu ska jag bara övertala den andra...och inte Gustaf för han är med på det... Nämligen min far...

Läsa lite mer...lite otäcka och äckliga saker som kan övertala mig...
Det värsta är ju att man vet nästan allt...men ändå stoppar man cigg efter cigg i munnen...

Jaja...det här fixar jag...eller?!

Tjohej!

Kommentarer
Postat av: Madde

Klart du gör!

De är skit jobbigt ett tag och man kommer nog aldrig riktigt över suget helt..

en gång rökare alltid rökare typ..

men de går! nu sluta visserligen jag när jag blev gravid med..

har dock feströkt nu efter men tack o lov inte börjat..

saknar de väldigt mycket samtidigt som de är en befrielse!

en dag i taget så klarar man allt..!

Lycka till!!

2010-11-19 @ 22:20:11
Postat av: Ida

Klart du klarar det! Jag slutade innan jag blev gravid och det är jobbigt ett par veckor men allt handlar om VILJAN!! Vill man så kan man.. Jag har inget sug på att börja igen och som sagt jag rökte ju ändå i 10(!!!) år innan jag slutade... Bestäm dig och tänk på det positiva med att sluta och inte tvärtom! Jag tror på dig!!!! Heja heja heja!!!

2010-11-19 @ 22:44:24
URL: http://Junismamma.bloggplatsen.se
Postat av: Sanne

Alla kan Emma, även du. Idag faktiskt har jag varit "rökfri" i två år. Jag feströker ju fortfarande. Jag var oxå lite skeptiskt till den sociala biten, men be dina vänner att inte röka när du är med. Då blir det inget konstigt om ingen går ut. Sen är det sååå skönt efter en stund och man känner hur alla andra luktar pyton. Ibörjan tyckte jag att det luktade gott men inte nu längre, så nu tänker jag varje gång att "gu va skönt att jag inte luktar så". Tänk bara på nåt annat, baka, lek med barnen, åka och handla gör vad som helst. Ofrivilliga tips från mig ;-)



Lycka till och hoppas allt är bra! Kramar

2010-11-20 @ 09:45:27
URL: http://sannebolling.blogg.se/
Postat av: Lisandra mamma till Milo

Jag slutade röka den dagen jag fick reda på att ja va gravid, trodde att de skulle bli skit jobbigt men nä faktiskt inte, men så vågade ja inte heller dricka kaffe första veckorna;) men de va inte heller några problem sen, sen trodde ja att de skulle bli jobbigt när man fått barn o man vet att man KAN ta en cigg om man vill o att man kanske blir sugen om man tar ett glas vin lr så, men faktiskt så känner ja inget sug nu heller, ja prövade en gång när ja va på tjejfest, dum som jag va för fan ja mådde skit asså haha:)

självklart så e det olika men ja tror man kan klara det bara man bestämmer sej, men tror även det är viktigt att man gör det för att man själv vill o inte för att nån annan vill!

Önskar dej lycka till!

kram

2010-11-20 @ 13:57:01
URL: http://lizzzandra.blogspot.com
Postat av: Linda Olsson

Finns bara viljan så kan man nog! Bara det att jag inte vill sluta, för det är förjävla gött ;) Fan va knäpp man är! LYSSNA INTE PÅ MIG NU! :$



sv; Usch, är han fortfarande dålig killen?? Va säger de på bvc då?? :S



Här är det fint. :) och jaa, massor shopping i ullared...måste ha med dubbelt så mycket pengar nästa gång känner jag ;) haha!

Helt sjukt nästan vilka priser på leksaker! Billigt gillar vi ;)

Ha det så bra!

Kramar

2010-11-20 @ 19:54:12
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: .......

Klart du klarar!!! lycka till!!!

2010-11-21 @ 11:56:01
Postat av: Hella

Emma klart du kan vännen..!

2010-11-22 @ 07:37:50
URL: http://hellagirl86.blogg.se/
Postat av: Frida

Självklart att du kan!! Vi peppar dej!! Lovar! :)

Du kanske kan peppa oss andra oxå... ;)

Puss!

2010-11-22 @ 20:32:10
URL: http://frida7andersson.blogg.se/
Postat av: Tiger

Emma! Det sitter bara i huvudet. Ingen avväjning, bara sluta. Och feströk ibland om du vill det. Vad är kanske 5 cigg i månaden jämfört med nu? Jag tror det är rätt noga att inte totalförbjuda sig själv, för psykets skull. Det är precis som när du säger att du HELT ska sluta äta onyttigt. Inget godis, inget chips, ingen läsk, ingen onyttig mat, inget fikabröd. Till slut är det enda man tänker på att man vill äta allt från gelehallon till prinsesstårta, typ. Så sätt inga spärrar utan bara bestäm dig för att "jag har ingen lust att röka längre". Inte "jag måste sluta". Det är ju DU som inte vill röka, så rök inte!

2010-11-24 @ 21:52:45
URL: http://entigeriparis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0