HVC

Var och tog blodprov förra måndagen efter jag haft en fästing på låret. Nu är det rött och stort som en handflata. Fick komma till någon på VC som knappt kunde svenska, och jag fatta knappt vad han sa (vilket jag tycker en läkare ska kunna, inget emot invandrare) men han tyckte inte att det såg ut som borrelia, utan tyckte att det vad en svampinfektion, så jag fick ett recept mot det...???
Fick iallafall ta ett blodprov som skulle skickas till Lkpg för koll. Men jag behövde inte oroa mig för han tyckte inte alls att det såg ut som om det skulle vara något, det var mest en rutinsak som de gjorde med alla som haft fästingbett...
Men nej, där ljög han så han trodde sig själv. Både min mamma och Gustaf har haft fästingbett som kliat och bara varit litet, men efter en snabb titt fått pencilin och sen har det varit bra...
Men han lovade att ringa tillbaka på torsdagen och det gjorde han. Men jag missade tiden, och han bad mig ringa tillbaka på telesvar. Men när jag gjorde det hade han gått för dagen...
Han ringde mig dagen efter för att berätta att proverna inte kommit... Kan man då inte bara säga det på tel.svararen då???
Han lovade att ringa idag...men ingen ringde... Så jag ringde, och då hade han inte bokat in någon tid utan bara skrivit att han skulle ringa mig...
Så jag bara så...vet inte... Förbannad...
Ringer han inte i morgon eller om han inte kan svara på vad det är tänker jag be om en annan läkare... Eller ska kanske ringa en annan vårdcentral istället...

Irriterad iallafall... Barnen sover redan så jag ska ta ett glad vin...så det då!!


Kommentarer
Postat av: Carin

Får du inget svar så boka en annan läkare eller....va fan boka in en tid hos en annan läkare ändå. Jag gick omkring med borrelia i 10 år innan dom fakstisk tog ett prov och analyserade det ordentligt! Å tänka sig....jag hade borrelia. Som tur är fick jag bara ännu mer värk i kroppen än jag haft tidigare, kunde lika gärna fått värre följd sjukdomar, hade dom upptäckt det i tid så hade förmodligen värken som jag lever med idag inte varit lika svår. Så se till att dom gör rätt och gör det snabbt! Kram

2010-10-18 @ 18:36:23
Postat av: Hella

Puckon! idiot läkare.. ! Ring och härja.. ;) Gick det bra att ta bort stygnen? Puss!

2010-10-18 @ 20:12:19
URL: http://hellagirl86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0