Pass på!!

Japp, barnen sover, men vaknar nog när som...eller iallafall Hugo =)
Maja skulle nog kunna sova hela dan, min lilla sömntuta =)

Sessan var sååå duktig på BVC! Hon sa vad alla saker va som Eva visade, och hur dom lät och vad man gjorde med dom m.m m.m... Blir lite förvånad själv hur mycket hon kan min lilla tjej. Hon är inte så liten längre, hon är ju stora tjejen nu.
Försöker och försöker med pott träning med, men det går en stund, sen vill hon ha blöja. Det är ju alltid en början, och jag vill inte tvinga henne, även om det kanske är dags snart. Men men, det kommer...
Någon som har lite tips?

Skulle ringa VC om Hugo inte blev bättre. Kunde även ta lite av Maja´s Bricanyl om han hade svårt att andas, så det får bli lite sånt innan läggdags ikväll. Snorigheten går ju inte att göra något åt tyvärr, bara att vänta ut. Men hon förstod att det var jobbigt...

Lite kaffe och en cigg innan barnen vaknar, sen blir det en sväng till mormor och morfar =) Maja har tjatat hela dan...=)


Kommentarer
Postat av: MammaMorran

Det där med potträning är jättesvårt tycker jag, som sagt, man kan ju inte tvinga dem för då kan det ju bli helt fel istället! Mitt råd är att köra lite ibland och invänta att hon själv ska vilja...



Kram

MammaMorran- kika gärna in och läsa om livet som 28årig (snart)3barnsmamma med

en son som har ADHD/Autism

2010-10-14 @ 10:02:01
URL: http://mammamorran.blogg.se/
Postat av: Sara Sjöberg

Vi, (min sambo har en son) hoppade över pottan eftersom han undrade varför vi inte använde den, han gick på toan från början... Blött i byxorna blir det ofta, men man lär känna teckna när de är kissnödiga o då är det bara sätta dom på toan o sjung en sång så de sitter kvar ;)

2010-10-14 @ 13:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0